WhatsAppen met Jeroen de Korte en Paul Bakker

WhatsAppen met Jeroen de Korte en Paul Bakker

08-03-2018 (11:20) - Appen met

                                                                                          WhatsApp-status: Amerikaanse vlag


 Hi! Al wakker? :)
 Morning! Yes we zijn wakker. En ready. 


Jullie ook in de podcasts dus! Spannend

Ja man! Heel tof. We vinden het echt te gek om te doen. 


Het is natuurlijk ook een hele mooie manier om And Now This, jullie nieuwe bureau, te lanceren?

Ja absoluut. Wij zijn deze podcast gestart omdat wij heilig geloven in content en communicatie maken waar mensen ook echt wat aan hebben. Het is onze manier om te vertellen waar wij voor staan en wat we belangrijk vinden. 


Ja, mooi! Ik heb ernaar geluisterd en het is een prettige manier om nieuwe kennis op te doe
n
Thanks! Glad you like :) 


Veertien jaar bij bureaus gezeten, in Nederland en NYC, las ik. Wat is het belangrijkste dat jullie hebben geleerd?
Dat een goed idee altijd key is. In tijden van snel veranderende media, hypes en influencers moet je nog steeds met iets interessants komen als merk. Je moet iets te vertellen hebben - en daar echt voor staan. Consistentie is superbelangrijk. "Everything's an ad", vertellen wij onze klanten. Oftewel; alles wat je doet maakt je tot wie je bent en hoe mensen je zien. Dus alles moet uit een sterk, eenduidig merkverhaal voortkomen. 


En die zichtbaarheid is natuurlijk alleen maar toegenomen

En daarnaast moet je gewoon werk maken waar mensen daadwerkelijk zin in hebben om naar te kijken. Geen disposable content, maar iets toevoegen. Je moet mensen verbinden met je merk, niet zomaar "koop mij / klik hier" shit tegen ze aangooien.


Er is natuurlijk een overvloed aan informatie, spannend inderdaad om dan nog in staat te zijn iets te maken waar mensen nog naar willen kijken. Over jullie podcast, waar selecteren jullie op met wie je gaat praten?
Wij praten in onze podcast met creatieve ondernemers. Mensen die wij hoog hebben zitten. Zij hebben veelal met dezelfde dingen te maken als wij, als startende ondernemers. Het uitgangspunt was: wij wilden graag met inspirerende creatieve ondernemers gaan praten over hoe zij zijn begonnen. Voor advies en inspiratie. Maar in plaats van deze waardevolle informatie voor onszelf te houden dachten we: waarom delen we dit niet met de creatieve industrie. 


Is er een verschil tussen de US en Nederland dat meteen opvalt?

Ja zeker. In de US kijken mensen heel anders aan tegen ondernemen. Er is daar helemaal geen sociaal vangnet, dus als ondernemer moet je gewoon superhard werken om te slagen. Mensen weten hoe moelijk het kan zijn en zijn daarom ook echt excited als het lukt en je een succes wordt. 


Er komt geen werkboek :) maar wat weten we aan het einde van deze serie? Waar streven jullie naar?
Wij vinden het tof om de verhalen achter de creatieve ondernemer te vertellen. Je hoort natuurlijk wel de succesverhalen, maar eigenlijk nooit over de beginfase. Over de ups and downs. Wat heeft iemand doen besluiten voor zichzelf te beginnen? Wat waren de doelen en drijfveren? Waar liepen ze tegenaan in de beginfase en wat zijn de valkuilen? Superinteressante informatie die wij graag willen delen met de wereld. Wij willen inspirerende verhalen delen en hopen dat mensen het tof vinden om naar te luisteren. En hopelijk inspireren we mensen om ook uiteindelijk zelf te ondernemen en in het diepe te springen. 


Mooi! Wie zijn de eerstvolgende mensen waar jullie mee gaan praten?

We hebben inmiddels 5 afleveringen opgenomen. In de komende 3 spreken we met Andre Andreev, founder en regisseur van filmproductiestudio Dress Code NY, met Damon Versaggi, founder van Scrappy Meals, een community voor reductie van voedselafval en met  Steven van Wel, veelvoudig ondernemer en founder van Karma NY. 


Top! Vol programma. 
Veel succes ermee. Dank voor jullie tijd
Thanks! Jij ook! Dank voor deze ochtendchat.

Luister hier naar de podcasts