WhatsAppen met Mariette Huber

WhatsAppen met Mariette Huber

05-03-2020 (12:31) - Appen met

Social agency GoSpooky deelde mooi nieuws vandaag: het heeft het Coca-Cola Nederland account gewonnen. Naast dat het bureau mooie dingen gaat creëren voor het merk Coca-Cola, gaat het ook aan de slag voor andere merken in het Coca-Cola Nederland portfolio, zoals Fanta en Fuze Tea. We appten met een blije Mariette Huber, commercieel directeur van GoSpooky.

 

WhatsApp-status: Available

 
Hoi Mariette, Ilja hier van FONK. Heb je tijd voor een kort WhatsApp interview voor fonkonline.nl over jullie mooie nieuws?
Hi Ilja, leuk! Wil je dat vandaag doen?
 
Ja graag. Nu het nieuws nog hot is 
Gaan we doen! 11 uur? Schuif ik in mijn agenda 
 
Prima 
Top tot zo
 
Daar ben ik weer! Ben je er klaar voor?
Yes ready gooo
 
Gefeliciteerd met het winnen van de Coca-Cola account. Well done!
Dank je wel. We zijn er super blij mee, weer een nieuwe fase voor GoSpooky  
 
Ja geweldig! Wat maakt Coca-Cola zo enthousiast? Ze hebben het over jullie denkwijze, slimme oplossingen… Wat is jullie magic touch? Kun je een tipje van de sluier oplichten van jullie plannen voor de merken van Coca Cola?
Ons team weet heel goed wat er op de verschillende social platformen speelt, zowel op gebied van cultuur, gebruik als innovatie. We hebben Coca-Cola in de pitch kunnen laten zien dat we deze kennis op alle verschillende merken binnen het portfolio kunnen toepassen. Dat is ons “geheim” 
 
We zijn nieuwsgierig hoe dat eruit ziet! Het is niet niks om een groot merk als Coca-Cola dat al zoveel mooie campagnes heeft gehad, te charmeren met jullie vindingrijkheid en creativiteit
Dat is zeker een uitdaging! We moeten dichtbij onszelf blijven en goed blijven kijken naar hoe we de creativiteit in dienst kunnen laten staan van de verschillende merken en bijpassende doelstellingen.
Het eerste werk staat al live! Op dit moment zijn we druk bezig met het uitwerken van innovatieve concepten en campagnes voor merken zoals Fanta, Fuze Tea, Aquarius en Coca-Cola.
 
Ik ben nieuwsgierig naar wat dat innovatieve waar je over schrijft inhoudt. Kun je daar wat meer over vertellen?
Innovatie is niet altijd het doel, dit is heel erg afhankelijk van het merk. We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om de aan aandacht van de doelgroep te pakken, of dit nou is via emerging platforms of tech innovaties zoals AR of social games.
 
Je schrijft dat het eerste werk al live staat. Lijkt me leuk om daar hier iets van te kunnen laten zien. Kun je een linkje delen of wat beeld?
Voor de Fuze Tea 2.0 campagne hebben we een Instagram AR filter gecreëerd waarin het relax-gevoel van het merk naar voren komt. Je kan ‘m hier zelf proberen: https://www.instagram.com/a/r/?effect_id=1493261164185746
 
Pretty!  Ik ga even een selfie maken met het filter 
Jaaa leuk! 
 
Wel jammer dat er geen filtertje overheen zit. Kan ik wel gebruiken  
 
Heeft GoSpooky nog meer mooie toekomstplannen?
We hebben zeker grootse toekomstplannen! We hopen in de komende jaren als leading agency op het gebied van social internationaal uit te breiden 
 
Yes internationaal! Sounds good!
Dream big toch 
 
Bedankt voor je tijd en succes met alles
tuurlijk! Jij ook bedankt voor het interview. Leuk om te doen!