‘Airbnb voor toiletten’ van Glorix blijkt succes

12-08-2016 (12:57) - Campagnes

De Canal Parade in Amsterdam trok ook dit jaar weer ruim een half miljoen feestvierende bezoekers. En zoals elk jaar bleek ook deze keer het aantal openbare toiletten niet opgewassen tegen zoveel bezoekers. Alfred bedacht voor Glorix een verrassende oplossing voor het probleem. Met een stroom aan free publicity en duizenden blije bezoekers tot gevolg. Hoe dat verliep, werd vastgelegd in een filmpje.


Na artikelen in onder meer Het Parool, linda.nl en glamour.nl meldden zich enkele tientallen potentiële toileteigenaren aan op pleepride.nl. Dit leidde na een selectie uiteindelijk tot 17 extra ‘openbare’ toiletten langs de route. 
 
Florens Tegelaar van Glorix: “Plee Pride was echt een succes. Met enthousiaste deelnemers, leuke reacties in de pers en social media en vooral: duizenden blije mensen die nu konden genieten van een lekker schoon en fris toilet. Een verademing, hoorden we vaak, zeker als je het vergelijkt met de druk bevolkte openbare toiletten langs de route.”
 
Glorix overweegt om het concept door te vertalen naar andere grote evenementen, zoals Koningsdag. Ook behoort een uitbreiding naar andere steden tot de mogelijkheden. 
 
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Florens Tegelaar, Yvette van der Sluys, Laurens-Jan Duvigneau
Bureau: Alfred International
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Ivar van den Hove, Bert Kerkhof
Bureauproducers: Marco Visser, Vittoria Robijns
Account: Eddy Salfischberger, Corine Tuinstra, Eva van Woerkom
(Web)design: Hans van Mechelen, Marco Kruk, Jurre Lüken
Promotiebureau: Raúl & Rigel