Nieuwe activatiecampagne PFZW: ‘De normaalste zaak van de wereld’

30-09-2019 (11:40) - Campagnes

PFZW, Pensioenfonds Zorg en Welzijn, start vandaag de nieuwe campagne ‘De normaalste zaak van de wereld’. Met de onlinecampagne wil PFZW jonge mensen in de zorg- en welzijnsector uitnodigen zich te verdiepen in het onderwerp pensioen, onder andere door te vertellen wat PFZW allemaal doet en vooral ook hoe zij dat doen. De campagne is ook te zien op het platform Betere Wereld van PFZW. De campagnefilms zijn gemaakt door Born05 in samenwerking met De Haaien.
 
PFZW zorgt voor een goed collectief pensioen voor alle mensen die werken in de sector zorg en welzijn, en doet dit onder meer door te investeren in een leefbare wereld. Jongere deelnemers zijn vaak nog niet intensief bezig met hun pensioen. Om hen toch ontvankelijk te maken voor de campagneboodschap heeft PFZW zich in hen verplaatst en een treffende overeenkomst gevonden tussen het pensioenfonds en de mensen die daar pensioen opbouwen.
 

Documentaire-aanpak

In ‘De normaalste zaak van de wereld’ volgen we drie jonge mensen die werkzaam zijn in de ouderenzorg, kinderopvang en revalidatiezorg. In de korte films is te zien voor wie zij zorgen, de aandacht die zij geven en de hulp die zij bieden. De documentaire-aanpak benadrukt de menselijkheid en ook de natuurlijke vanzelfsprekendheid van het werk van de hoofdpersonen. Naast de waardering en het respect dat PFZW wil uitdragen richting zorgwerkers, is de onderliggende boodschap van PFZW dat zij met dezelfde toewijding zich inzetten voor het pensioen van deze mensen.
 
Elke film verwijst naar verdiepende films, waarin medewerkers van PFZW uitleggen op welke manier het pensioenfonds zorgt voor een goed pensioen voor elke deelnemer. Bijvoorbeeld door te beleggen in bedrijven die een positieve impact hebben op de samenleving en door de sector te helpen om vitaal te blijven, zodat deelnemers straks kunnen genieten van hun pensioen in een duurzame, leefbare wereld.
 

Credits

Klant: Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW)
Verantwoordelijken bij klant: Sara Leene, Kristel van Heemert, Fred Stapel
Bureau: Born05
Strategie & Creatie: Harm Balvers, Dennis van Vugt, Enzo Greco
Account: Erik Dijkhuizen
Regie: Jona Honer
Productie: Ushani Karunadasa, Eveline Bloemendal (de Haaien), Joyce Rodenburg (Born05)
Muziek: Erik-Jan Grob