The Odd Shop en MediaMonks ontwikkelen campagne Pink Ribbon

26-09-2019 (13:35) - Campagnes

Pink Ribbon heeft een nieuwe campagne gelanceerd in het kader van de borstkankermaand in oktober. De campagne is ontwikkeld in samenwerking The Odd Shop en MediaMonks.

Pink Ribbon financiert wetenschappelijk onderzoek met als doel een beter leven voor borstkankerpatiënten in alle fases van de ziekte. Om geld in te zamelen voor onderzoek wil Pink Ribbon tijdens de borstkankermaand onder andere zoveel mogelijk armbanden verkopen. De verkoopprijs van de Pink Ribbon Armband is 9,99 euro waarvan 4,26 euro naar borstkankeronderzoek gaat.

Onderdeel van de campagne is een film die samen met honderden vrijwilligers is gemaakt. Deze film laat op symbolische wijze zien welk effect het kopen en dragen van de armband heeft. Wat er gebeurt als heel Nederland massaal de handen ineenslaat om vrouwen met borstkanker te steunen. De Pink Ribbon Armband is vanaf eind september te koop op de site van Pink Ribbon en bij o.a. Bruna, C&A, DA & D.I.O. Drogisten, Casa, Jumbo en Hunkemöller.


Credits 

Titel: Steun vrouwen met borstkanker
Klant: Pink Ribbon
Eindverantwoordelijk Pink Ribbon: Indira Balgobind, Babette de Wit van Lieshout
Bureau: The Odd Shop
Creatie: Nick Philipse, Pieter Schouten
Creatieve directie: Niels de Wit, Robert van der Lans
Strategie: Oscar Hamming, Enola van Maarseveen
Account: Manirma Vries
Design: David de Greef, Rivelino Panka Regisseur: Joren Molter
Executive Producer: Jacques Vereecken/ MediaMonks
Producer: Patrick Katuk/ MediaMonks
Casting Producer: Kim Roest/ MediaMonks
D.O.P.: Gabor Deak
Edit: Rens Lelieveld/ MediaMonks
Grading: Erik van den Heuvel/ De Grot
Muziek: Hans Nieuwenhuijsen
Audiodesign: Fabian Ort
Productie Radio: Jorrit Gerritsen, Nando Eweg/ Sounds Like Film
Fotografie: Evert Klein
Mediabureau: Zigt
Ontwerp armband: Otazu Online: Slash2