Young People in Advertising: Hanaï Borst

Young People in Advertising: Hanaï Borst

09-03-2021 (13:46) - Young People in Advertising

Jonge mensen in het vak - wie zijn het, wat houdt ze bezig? En vooral: wat inspireert hen? FONK spreekt de jonkies van deze tijd in Young People in Advertising. Deze week: Hanaï Borst, stagiair marketing en PR bij Vertigo 6 over roze haar en het broekie zijn.
 
Wat inspireert jou en waarom?
Euphoria, een HBO serie. Hoe het is geschoten vind ik echt fantastisch, echt wauw! Een serie als Riverdale is een beetje standaard, maar bij Euphoria zijn ze scene na scene bezig met het er mooi uit te laten zien, dat tilt het echt naar een nieuw niveau. Er zit een stukje perfectionisme in en dat vind ik echt heel mooi. Ik voelde me enorm geïnspireerd om meer te experimenteren met mijn haar, make-up en kleding. Ik kleed mij nu wat alternatiever en meer eigen. Na het kijken van Euphoria had ik me dat voorgenomen, om dingen met mijn uiterlijk te doen die ik zelf echt vet vind.
 
Wat heb je dan uitgeprobeerd bijvoorbeeld?
Tijdens een livestream voor het goede doel had ik gezegd dat ik mijn haar roze zou verven met een grote geld donatie. Toen dat gebeurde heb ik mijn haar roze geverfd - als je zoiets zegt moet je het ook doen natuurlijk - en vlak daarna had ik mijn sollicitatiegesprek bij Vertigo6. Mijn vader verklaarde mij voor gek maar ik heb op het eind van het gesprek nog even gezegd dat mijn haar echt niet altijd roze is, haha. Maar Mike (Hendrixen) zei dat 'ie het wel leuk vond, gelukkig.
 
Hoe is het om jong te zijn bij Vertigo 6?
Ik merk er eigenlijk weinig van, want Vertigo 6 is sowieso een heel jong team, je wordt niet behandeld alsof je heel jong bent ofzo. Ik ben natuurlijk stagiaire en was een beetje zenuwachtig, dat ik misschien echt het broekie zou zijn, maar het team is jong en wat minder formeel dus dat is wel heel nice. Als ik bijvoorbeeld met roze eyeliner binnenkom wordt er gelukkig wel positief op gereageerd!
 

Junior abonnement FONK

FONK heeft jong creatief talent graag een podium. Niet alleen online, maar ook in FONK magazine. Ben je niet ouder dan 25 jaar, maak dan gebruik van het junior abonnement en ontvang 26 edities van FONK magazine digitaal met 50% korting (€48,50 per jaar).