Young People in Advertising: Demi van Lierop

Young People in Advertising: Demi van Lierop

23-03-2021 (14:18) - Young People in Advertising

Jonge mensen in het vak - wie zijn het, wat houdt ze bezig? En vooral: wat inspireert hen? FONK spreekt de jonkies van deze tijd in Young People in Advertising. Deze week: de ambitieuze en enthousiaste Demi van Lierop, stagaire PR & Brand bij TBWA\NEBOKO over copy en Amerikaanse reclames.
 
Wat inspireert jou en waarom?
Sinds ik communicatie studeer zie ik ineens veel meer reclames overal, en ben ik hier superveel mee bezig. Ik kan nu bijvoorbeeld kritischer kijken naar of de copy goed is, wat heel leuk is om over na te denken. Sinds een paar jaar heb ik hier echt een passie voor ontwikkeld. De reclame Merkwaardig van Stichting Kledingbank Eindhoven is wel één van mijn favorieten, de copy van Merkwaardig versterkt de campagne ook echt: de teksten zijn ludiek maar niet onaardig zeg maar, daar moet je denk ik echt goed de balans in vinden. Dat zijn wat mij betreft echt de goede reclames, waarbij je denkt: ‘had ik dat maar bedacht’.
 
Wat vind je zo leuk aan het vak?
Dit is mijn eerste stage, en ik ben heel goed ontvangen! Ik ben PR en Brand stagiair, dus ik maak eigenlijk reclame voor het reclamebureau, wat heel tof is om te doen. Ik wil wel wat meer merkgericht gaan kijken en de commerciële richting in. Ik wil vooral graag in de reclamewereld blijven!
 
Wat zijn je ambities of toekomstplannen?
Een prijs winnen zou natuurlijk altijd heel tof zijn, maar ik zou graag de internationale reclamewereld ook ontdekken. Dat is ook een van de redenen dat ik bij TBWA gesolliciteerd heb, omdat zij zo internationaal gericht zijn. In Amerika werken lijkt mij bijvoorbeeld ook heel vet, omdat de Amerikaanse uitvoering en visie op marketing toch compleet anders is. In Amerika durven ze wat meer te exaggeraten en in Nederland zijn we toch wat bescheidener.
 

Junior abonnement FONK

FONK heeft jong creatief talent graag een podium. Niet alleen online, maar ook in FONK magazine. Ben je niet ouder dan 25 jaar, maak dan gebruik van het junior abonnement en ontvang 26 edities van FONK magazine digitaal met 50% korting (€48,50 per jaar).